معرفي انواع دريچه هاي کولر

يکشنبه 17 مرداد 1400
12:43
بیگ بلاگستان

دريچه اسلوت | دريچه اسلات

دريچه اسلوت (دريچه اسلات) در ساختار سيستم تهويه مطبوع، هم براي دمش کانال هواي رفت و هم براي مکش هواي برگشت، ميتواند استفاده شود. ساخت اين نوع دريچه‌ها به شکل‌اي است که هوا بصورت بسيار موثر، هم به صورت دمش و هم مکش به محيط وارد يا خارج مي‌کند.

جريان هواي دريچه خطي اسلوت به شکل متعادل و نامحسوس به محيط انجام مي‌شود. در واقع خروج هوا به شکل مستقيم به پلنيوم باکسي که پشت آن بکار رفته بستگي دارد. بدليل اينکه هوا در درون حجم پلنيوم باکس به شکل يکدست و همگن پخش مي‌شود، بنابراين خروج هوا از دريچه هم يکدست و مطبوع خواهد بود.

کولر وسيله ي سرمايشي محبوب روز هاي گرم فصول تابستان و بهار است. از ابتداي معرفي به بازار تا کنون اين وسيله تغييرات زيادي کرده است. کولر ها در سايز هاي مختلف براي ابعاد مختلف سالن ها طراحي شده اند. يکي از تغييراتي که که با گذر زمان زمان در حوزه کولر ها اتفاق افتاد تغييراتي است که به دريچه هاي کولر مربوط است. دريچه‌هاي کولر با جنس هاي مختلف و انواع شکل هاي متفاوت در بازار وجود دارند. اين تنوع در دريچه کولر طي ساليان طولاني به وجود آمده است.

از انواع جنس هاي دريچه هاي کولر ميتوان به دريچه آلومينيومي، دريچه ي آهني، دريچه چوبي و دريچه پلاستيکي کولر اشاره کرد.يکي ديگر از تقسيم بندي هاي دريچه هاي کولر مربوط به انواع سقفي دريچه کولر دريچه کولر ديواري است.

در حال حاضر دريچه هايي با جنس آلومينيومي و چوبي استفاده بيشتري در ايران دارند، همچنين در سراسر کشور استفاده از دريچه هاي ديواري متداول تر از استفاده از دريچه هاي سقفي است. هرچند در ساختمان هاي نوساز به اين نکته توجه مي شود که دريچه کولر تا حد امکان از نوع دريچه سقفي باشد.

دريچه هاي سقفي خود به دو نوع دريچه سقفي گرد و دريچه سقفي چهارطرفه تقسيم مي شوند. انتخاب بين دريچه سقفي گرد و دريچه سقفي چهارطرفه وابسته به طراحي داخلي و سليقه سازنده همچنين کاربرد دريچه است. در ادامه با انواع دريچه هاي کولر و کاربرد آن ها آشنايي بيشتري پيدا مي‌کنيم.

دريچه کولر چيست

دريچه کولر در انتهاي کانال کولر که به فضاي داخلي سالن ها و اتاق ها منتهي مي شود جايگذاري مي گردد. اين دريچه ها انواع مختلفي دارند که هر کدام از آنها کاربرد هاي مخصوص به خود را دارند. امروزه در ساختمان هاي نوساز به دريچه هاي کولر اهميت ويژه اي داده مي شود و استفاده از دريچه زيباتر و همچنين پرکاربردتر از دلايلي است که روي زيبايي و قيمت خانه ها اثر مي گذارد.

دريچه سقفي کولر همان ويژگي جديدي است که در خانه هاي نوساز باز به آن توجه مي شود. اين دريچه سقفي کولر مي تواند از نوع دريچه سقفي گرد و يا دريچه سقفي چهارطرفه باشد. اين دريچه ها علاوه بر زيبايي بيشتر مي توانند باد خنک کولر را در جهات بيشتر و متفاوت تري نسبت به دريچه هاي کولر کلاسيک پرتاب کنند. و درنتيجه شعاع بيشتري از محيط را زير پوشش باد خنک بگيرند.

انواع دريچه کولر

دريچه هاي ديواري همان نوع کلاسيک دريچه هاي کولر هستند که در جنس هاي آهني و آلومينيومي چوبي و پلاستيکي ساخته شده و استفاده مي شوند.

نوع جديدتر دريچه هاي کولر انواع دريچه سقفي است. دريچه سقفي گرد و دريچه سقفي چهار طرفه در گروه دريچه هاي سقفي قرار مي گيرند.


برچسب ها: معرفی , انواع , دریچه , های , کولر , ,
[ بازدید : 145 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیگ بلاگستان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]